user pass
Cwiczenia.com.pl - Ćwiczenia Mięśnie Kulturystyka Fitness Dieta
STRONA GŁÓWNA ATLAS ĆWICZEŃ FILMY GALERIE ARTYKUŁY FORUM REKLAMA SKLEP KONTAKT




Reklamy

Odżywki
Aerobiczna 6 Weidera
Odchudzanie tabletki
Sklep sportowy
Sprzęt do siłowni
ksylitol
odżywki
manto
sklep z odżywkami
kulturystyka

Wybierz Ćwiczenia


Ćwiczenia Na Płaski Brzuch


Ćwiczenia Dla Kobiet


Ćwiczenia Dla Każdego


Ćwiczenia Odchudzające


Ćwiczenia Rozciągające


Ćwiczenia Na Kręgosłup


Ćwiczenia Pilates


Ćwiczenia Kulturystyczne


Ćwiczenia Fitness


Ćwiczenia z Piłką


Ćwiczenia Na Pośladki


Ćwiczenia Tai Chi


Ćwiczenia Dla Seniorów


Ćwiczenia Dla Kobiet w Ciąży


Ćwiczenia Dla Otyłych


Ćwiczenia Wzmacniające


Ćwiczenia Na Szpagat


Ćwiczenia Relaksacyjne


Reklamy

Ćwiczenia na płaski brzuch : Zalecane ćwiczenia na mięśnie brzucha
Napisał Instruktor dn. 2009-08-29 10:00:00 (7665 odsłon) Więcej wiadomości tego samego autora
Ćwiczenia na płaski brzuch

Spośród wszystkich ćwiczeń wykonywanych w siłowniach polecam te podstawowe i najbardziej pożyteczne. Połóż się na plecach na podłodze. Ręce możesz położyć na karku, albo trzymać je z przodu, jak wolisz. Unoś barki i tułów w kierunku kolan...

Zalecane ćwiczenia na mięśnie brzucha

Spośród wszystkich ćwiczeń wykonywanych w siłowniach polecam te podstawowe i najbardziej pożyteczne:

Spinanie tułowia

Połóż się na plecach na podłodze. Ręce możesz położyć na karku, albo trzymać je z przodu, jak wolisz. Unoś barki i tułów w kierunku kolan. Nie próbuj odrywać od podłogi całych pleców, pochylaj się tylko do przodu i skłaniaj klatkę piersiową w stronę miednicy. W szczytowym momencie ćwiczenia wykonaj dodatkowy skurcz mięśni brzucha, aby osiągnąć maksymalne napięcie, następnie rozluźnij się i wróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie wykonuj powoli, z rozmysłem, pod pełną kontrolą.
Wariant: Możesz różnicować kąt oddziaływania na mięśnie brzucha zmieniając pozycję stóp. Spróbuj oprzeć nogi o ławkę, albo o ścianę, wybierając sobie dogodną wysokość.

Spinanie odwrotne

Najlepiej wykonywać to ćwiczenie leżąc na podłodze lub na płaskiej ławce, takiej, którą wykorzystujemy podczas wyciskania. Połóż się na plecach, ręce pod pośladkami. Zegnij kolana i przyciągaj je tak blisko twarzy, jak to możliwe bez unoszenia miednicy. Z tej pozycji wyjściowej zbliżaj kolana coraz bardziej do twarzy, odrywając miednicę i przyciągając ją w stronę klatki piersiowej. Utrzymaj tę pozycję w szczytowym momencie ćwiczenia i doprowadź mięśnie brzucha do maksymalnego skurczu. Następnie zacznij powoli opuszczać kolana, aż miednica znajdzie się z powrotem na podłodze. (Nie opuszczaj nóg niżej. To ćwiczenie nie polega na unoszeniu nóg). I tym razem wykonuj to ćwiczenie powoli i pod pełną kontrolą.

Unoszenie nóg w zwisie

Ćwiczenie to przypomina spinanie odwrotne, z tym że wykonujesz je wisząc, trzymając się drążka. Z tej pozycji unieś kolana do góry, tak by uda były równolegle do podłogi. Z tej pozycji wyjściowej unoś kolana w kierunku twarzy, tak jakby zwijał się w kulę. Możesz unosić nogi przodem, albo bokiem. W szczytowym momencie ćwiczenia przytrzymaj i napnij mięśnie, osiągając ich maksymalny skurcz. Następnie opuść kolana do pozycji wyjściowej, ale pamiętaj, by nie obniżać ich bardziej.
Wariant: Większość kulturystów z powodu masy swych nóg, może mieć trudności z wykonywaniem tego ćwiczenia w zwisie. Jego łatwiejsza wersja polega na wykonywaniu go przy leżeniu głową do góry na pochylni. Stwarza to większą trudność niż spinanie odwrotne na płaskiej ławce, ale opór można tu regulować, zmieniając kąt nachylenia pochylni.

Skłony z użyciem wyciągu

Ćwiczenie to było dużo popularniejsze wiele lat temu niż obecnie, ale jest ono bardzo efektywne. Do wyciągu bloczkowego zamocuj linę. Uklęknij i chwyć linę obiema rękami. Trzymając linę na wysokości czoła pochylaj się w przód, zbliżając głowę do kolan i osiągając silny skurcz mięśni brzucha. W najniższej pozycji utrzymaj skurcz, następnie rozluźnij się i wróć do pozycji wyjściowej. Musisz mieć pewność, że twój wysiłek koncentruje się na mięśniach brzucha, a nie ramion. Jeśli wykonasz to ćwiczenie skręcając w bok - będziesz oddziaływał na mięśnie skośne.

Skłony na maszynie

Wielu kulturystów uważa, że wszelkie urządzenia treningowe są zbędne w pracy nad mięśniami brzucha. Jednym z nich jest Król kulturystyki Arnold Schwarzenegger. Są natomiast i tacy, którzy bardzo chwalą obecnie dostępny sprzęt. W każdym razie ważne jest to, by w czasie skurczu mięśni brzucha pamiętać o maksymalnym zbliżeniu do siebie żeber i miednicy. Jeśli urządzenie treningowe takiej możliwości nie zapewnia, może to oznaczać, że jest ono dla ciebie nieodpowiednie.

Trening mięśni brzucha z obciążeniami

Podczas wykonywania skłonów, kulturyści często kładą sobie na piersiach ciężki talerz. Nie jest to konieczne. Ciężki trening sitowy, np. ćwiczenia na ławce czy wykonywanie przysiadów, zmusza mięśnie brzucha do radzenia sobie z dużymi obciążeniami.
Istotą treningu mięśni brzucha jest zmuszenie tych mięśni do pracy w pełnym zakresie ruchu przy uzyskiwaniu maksymalnego szczytowego napięcia mięśni. Talerz spoczywający na klatce piersiowej nie stawia tak wielkiego oporu, jak ciężka sztanga podczas przysiadów, a jednocześnie wcale nie współdziała bezpośrednio z ruchem ćwiczenia, gdyż polega ono nie na podnoszeniu ciężaru, lecz na przyciąganiu do siebie klatki piersiowej i miednicy. Osobiście nie stosuje żadnych obciążeń podczas treningu mięśni brzucha ponieważ dodatkowy opór powoduje tzw.(klockowatość) talii oraz doprowadza mięśnie do zbyt dużej twardości co wiąże się z kłopotami w czynnościach trawiennych, a co za tym idzie zaburzeniami w procesie przemiany materii.
Nie polecamy więc tej techniki. Przykładem iż mięśnie brzucha wybudowują się za pomocą podstawowych ćwiczeń jest brzuch Arnolda Schwarzeneggera, który mówi "Przewaga mięśni brzucha nad innymi partiami ciała polega na tym, iż można je trenować wszędzie, bardzo często i prosto. Arnold zwykł trenować brzuch dwa razy dziennie wykonując 4 serie po 15-25 powtórzeń co dało bardzo dobre efekty.

Jeśli natomiast chciałbyś utrudnić sobie ćwiczenia na mięśnie brzucha, zwróć uwagę na opisane powyżej unoszenie nóg w zwisie oraz skłony z użyciem wyciągu. To Ci powinno wystarczyć.

Ocena: 0.00 (0 głosów) - Oceń tę wiadomość -

Polecamy sklepy z suplementami diety, które pomogą Ci zrzucić zbędne kilogramy lub nabrać masy mięśniowej:



Inne artykuły
2014-01-14 13:35:16 - W zdrowym ciele zdrowy duch: odżywki białkowe
2013-11-18 13:29:15 - Wybór odpowiedniej odżywki dla sportowców
2013-06-26 00:37:55 - W rytmie Zumby!
2013-06-18 20:50:03 - Wiszący triceps - jak się go pozbyć?
2013-04-17 13:02:15 - Reumatoidalne zapalenie stawów
2013-02-21 00:06:48 - Rozstępy - problem do pokonania
2013-02-21 00:03:54 - Zdrowie pod stałą ochroną
2013-01-10 01:10:59 - Odżywki i ćwiczenia
2012-12-11 00:28:19 - Zadbaj o kondycję również zimą
2012-12-11 00:25:55 - Jak często biegać?
2012-11-27 14:20:00 - Poker - podstawowe zasady
2012-11-27 14:16:25 - Uprawiamy sport w domu
2012-11-17 20:48:21 - Profesjonalna dieta lub plan treningowy
2012-06-15 00:11:14 - 6 Weidera Na Odchudzanie
2012-04-03 13:21:20 - Czy jedzenie w nocy tuczy?




Ćwiczenia: Ćwiczenia odchudzające | Ćwiczenia na brzuch | Ćwiczenia rozciągające | Ćwiczenia na kręgosłup | Ćwiczenia Pilates | Ćwiczenia Fitness
Kulturystyka Forum kulturystyczne Kulturystyka