膯wiczenia fizyczne, 膰wiczenia na brzuch - Najwi臋ksza baza 膰wicze艅
STRONA GŁÓWNA ATLAS ĆWICZEŃ FILMY GALERIE ARTYKUŁY FORUM REKLAMA SKLEP KONTAKT



Wybierz kategori臋 artyku艂贸w

Reklamy

Zaloguj si臋...
Nazwa/nick:

Has艂o:

remember me

Zapomnia艂em has艂a

Zarejestruj si臋!

Szukaj w serwisie

Zaawansowane szukanie

Reklamy

Plany treningowe i tabele

Polecam

Polecam strony

http://www.sfd.pl/sklep/prdir.aspx?pid=20
Reklamy


Co wp艂ywa na rozw贸j mi臋艣ni ?

Nades艂any przez Hades dnia 8.02.2006, 12:00:00 (76020 ods艂on) Wi臋cej wiadomo艣ci tego samego autora
Trzeba mie膰 dystans, je艣li chodzi o 膰wiczenia na maszynach, gdy偶 zapewniaj膮 one r贸wnowag臋 podczas treningu. To sprawia, 偶e czynnik stabilizuj膮cy mi臋艣nie w og贸le nie bierze w tej pracy udzia艂u. W efekcie organizm nie spala tylu kalorii, ile spali艂by, gdyby musia艂 pracowa膰 tak偶e nad zachowaniem r贸wnowagi.




W JAKI SPOS脫B R脫呕NE POPULARNE DIETY WP艁YWAJ膭 NA PRZYROST MI臉艢NI?

Wiele znanych i powszechnie stosowanych diet raczej hamuje przyrosty,ni偶 je stymuluje. Dzieje si臋 tak dlatego, 偶e ich g艂贸wnym celem jest redukcja wagi cia艂a, a nie spalanie t艂uszczu. Cz臋艣膰 z nich pozbawia organizm tkanki mi臋艣niowej, kt贸ra w g艂贸wnej mierze uczestniczy w procesach przemiany materii i spalania t艂uszczu. Diety tego rodzaju wywo艂uj膮 tak偶e zbyt szybki spadek wagi, co powoduje, 偶e organizm uruchamia reakcj臋 obronn膮 i stara si臋 zachowa膰 jak najwi臋cej t艂uszczu. Specjali艣ci od spraw 偶ywienia twierdz膮, 偶e w przypadku redukcji przyswajalnych kalorii do 800-1200 dziennie, czyli poni偶ej niezb臋dnej dawki, organizm zaczyna "zjada膰" swoje w艂asne mi臋艣nie, aby zdoby膰 "paliwo". Je艣li ograniczysz spo偶ywanie kalorii do 1200 (lub jeszcze mniej), tracona waga w ok. 45% b臋dzie ubywa膰 z tkanki mi臋艣niowej. Diety niskokaloryczne powoduj膮 tak du偶y spadek masy mi臋艣niowej zamiast t艂uszczowej, 偶e ludzie, kt贸rzy je regularnie stosuj膮, nara偶aj膮 swoje cia艂a wr臋cz na oty艂o艣膰, a odchudzanie jest tylko pozorne.

W JAKI SPOS脫B MI臉艢NIE SPALAJ膭 T艁USZCZ?

Ka偶dy gram mi臋艣ni spala co minut臋 wi臋cej kalorii ni偶 t艂uszcz. Kilogram t艂uszczu zu偶ywa 2-4 kalorii ka偶dego dnia do tego, by podtrzyma膰 swoje trwanie. Natomiast kilogram masy mi臋艣niowej potrzebuje do tego 70-100 kalorii.

JAKI RODZAJ DIETY NAJLEPIEJ STYMULUJE WZROST MI臉艢NI?

Najlepsza jest dieta uboga w t艂uszcze nasycone. Wa偶na jest tak偶e zawarto艣膰 bia艂ka. Nasze cia艂o wykorzystuje proteiny do budowy i regeneracji mi臋艣ni. Wszystkie funkcje organizmu, od mrugania powiekami po budowanie mi臋艣ni czworog艂owych, s膮 kontrolowane przez tysi膮ce r贸偶nych enzym贸w. A wszystkie enzymy to bia艂ko. Ponad 98% moleku艂, tworz膮cych tw贸j organizm podlega procesowi wymiany co roku. W ci膮gu 6 miesi臋cy twoje bicepsy, sk艂adniki krwi, enzymy, a nawet elementy struktury twoich gen贸w s膮 niemal w ca艂o艣ci wymieniane. W rzeczywisto艣ci sk艂ad organizmu jest determinizowany przez to, co jesz. Twoje cia艂o, na dzie膮 dzisiejszy, jest w ca艂o艣ci zbudowane z tego, co zjad艂a艣 w ci膮gu ostatniego p贸艂rocza. Je艣li zale偶y ci wi臋c 偶eby zbudowa膰 艂adn膮 i mocn膮 sylwetk臋, musisz spo偶ywa膰 produkty zawieraj膮ce bia艂ko wysokiej jako艣ci. Mo偶esz je przyswaja膰 zar贸wno w posi艂kach, jak i w postaci suplement贸w. Pami臋taj jednak, 偶e to nie same proteiny wywo艂uj膮 wzrost mi臋艣ni. Wynika to z zapotrzebowania mi臋艣ni na proteiny, kt贸re pojawiaj膮 si臋 po odbyciu du偶ego wysi艂ku fizycznego. Jeszcze nikomu nie przyby艂 nawet kilogram mi臋艣ni po tym, jak po prostu wypi艂 shake'a proteinowego albo zjad艂 du偶o bia艂ek z jajek. Mi臋艣nie rosn膮 w wyniku wykonanych 膰wicze膮.



Trzeba mie膰 dystans, je艣li chodzi o 膰wiczenia na maszynach, gdy偶 zapewniaj膮 one r贸wnowag臋 podczas treningu. To sprawia, 偶e czynnik stabilizuj膮cy mi臋艣nie w og贸le nie bierze w tej pracy udzia艂u. W efekcie organizm nie spala tylu kalorii, ile spali艂by, gdyby musia艂 pracowa膰 tak偶e nad zachowaniem r贸wnowagi. Na pewno warto poleci膰 przysiady, wykroki, wyciskanie na 艂awce, wyciskanie zza g艂owy czy wios艂owanie w opadzie. Pami臋taj te偶 o prawid艂owej formie 膰wicze膮 - to ma kolosalne znaczenie dla wzrostu mi臋艣ni. Powy偶sze 膰wiczenia aktywizuj膮 wi臋kszo艣膰 mi臋艣ni w r贸偶nych fazach wykonywanych przez ciebie ruch贸w. Dzi臋ki temu pozwalaj膮 spali膰 du偶膮 ilo艣膰 kalorii.

JAK CZ臉STO NALE呕Y TRENOWA膯 POSZCZEG脫LNE GRUPY MI臉艢NIOWE?

Sam trening nie wp艂ywa na rozrost mi臋艣ni. Nast臋puje on dopiero podczas odpoczynku. Zbudowanie nowej tkanki mi臋艣niowej zajmuje ok. 5-8 dni je艣li w tym czasie nie odb臋dziesz kolejnego treningu, twoja si艂a powoli opadnie. Je艣li natomiast b臋dziesz 膰wiczy膰 co 5 dni, na pewno wywo艂asz rozw贸j mi臋艣ni.
Ocena: 8.00 (19 g艂os贸w) - Oce艅 t臋 wiadomo艣膰 -

 
Komentarze s膮 w艂asno艣ci膮 ich autor贸w. Nie ponosimy odpowiedzialno艣ci za ich tre艣膰.

Autor W膮tek

Autor W膮tek

Autor W膮tek

Autor W膮tek

Autor W膮tek
Napisz komentarz
Zasady komentowania*
Komentarze zawsze s膮 zatwierdzane.
Tytu艂*
Nazwa*
Email*
Witryna WWW*
Wiadomo艣膰*
Kod potwierdzenia*
5 - 1 = ?  
Wpisz wynik wyra偶enia
Mo偶esz spr贸bowa膰 tylko: 10 razy



© Cwiczenia.com.pl 2009-2014 膯wiczenia fizyczne, na mi臋艣nie brzucha, rozci膮gaj膮ce, odchudzaj膮ce, Pilates, fitness. Diety na mas臋, rze藕b臋, trening si艂owy.